Leercontent beheer

Applicatieservice Leercontent beheer
Het ontwikkelen, importeren, bewerken, metadateren, laten goedkeuren, delen van lesmateriaal (content)
Contextdiagram
Het ontwikkelen, importeren, bewerken, metadateren, laten goedkeuren, delen van lesmateriaal (content) (ApplicationService) Leercontent beheer Dit is het aanbieden en volgen van het onderwijs. Aan de hand van formatieve resultaten wordt bepaald of een student kan deelnemen aan examinering voor dat onderdeel. (Grouping) Onderwijs uitvoeren Wanneer geconstateerd wordt dat er voor een bepaald onderwerp (een kennisgebied, beroepstaak of werkproces) geen geschikt leermateriaal beschikbaar is, kan het initiatief worden genomen om geschikt leermateriaal te (laten) ontwikkelen. Dat kan door een eigen medewerker, maar ook door een externe partij. Wanneer het leermateriaal is ontwikkeld zal het door de ontwikkelaar beschikbaar worden gesteld. Dat betekent dat het vindbaar wordt gemaakt, indien van toepassing besteld en betaald kan worden, en op de leermiddelenlijst geplaatst kan worden. (BusinessProcess) Ontwikkelen leermiddelen Het voorbereiden van onderwijsactiviteiten, zoals lessen, instructie in een les of praktijksituatie of opdrachten. Dit omvat ook de nazorg na afloop van uitgevoerde onderwijsactiviteiten. (BusinessProcess) Voorbereiden en nazorg onderwijs activiteiten Systeem ten behoeve van het maken en beheren van leermateriaal. (ApplicationComponent) Leer content management systeem (LCMS) CompositionRelationship ServingRelationship ServingRelationship RealizationRelationship Deze svg is op 08-04-2024 14:08:39 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 08-04-2024 14:08:39 CEST
ArchiMate-element Leercontent beheer
ArchiMate_Service.png
Elementtype  : ApplicationService
Element-id  : Id-1a09fedb-841f-1b73-689d-8b5346d0ba4b
ArchiMate-model  : MORA
Label  : Leercontent beheer
Documentatie  : Het ontwikkelen, importeren, bewerken, metadateren, laten goedkeuren, delen van lesmateriaal (content)
ArchiMate-views  : 
Relaties  :