Verbinding met maatschappij, bedrijfsleven en regio
Procesdomein Verbinding met maatschappij, bedrijfsleven en regio
Dit procesgebied borgt de aansluiting van een MBO-school met haar omgeving. Wat is de scholingsbehoefte vanuit de arbeidsmarkt en vanuit de student? Hoe sluit het bedrijfsleven aan op het onderwijs? En wat is het beeld dat de buitenwereld van de school heeft? Deze vraagstukken vallen niet binnen het verantwoordelijkheidsgebied van 1 afdeling. Bijna alle medewerkers spelen een belangrijke rol op dit vlak.
Hoofdprocessen
Het procesdomein Verbinding met maatschappij, bedrijfsleven en regio omvat de volgende hoofdprocessen:
De activiteiten van de instelling gericht op het bekendmaken van diens aanbod aan diensten teneinde nieuwe leerlingen te werven.
Resultaat
- Beeld in de buitenwereld van de school
- Relatie met bedrijven, instellingen, overheid en andere scholen in de keten.
Vastgelegd in
- Missiestatement, visiestatement, huisstijl, brochures, foldermateriaal, reclame-uitingen, open dagen, etc.
Resultaat
- Studenten met optimale kans op werk.
- Werkenden met een optimale set aan vaardigheden.
- Bedrijven en instellingen beschikken over voldoende gekwalificeerd personeel.
Vastgelegd in
- Inzicht in behoefte van personeel en bij/omscholen van personeel bij bedrijven.
Resultaat
- Samenwerking en kennisdeling met het bedrijfsleven en andere betrokkenen (gemeenten, scholen, SBB, UWV, ed.).
- Participatie kan betrekking hebben op:
- Samen ontwikkeling van onderwijs/leertaken
- Samen uitvoering van onderwijs/leertaken
- Bemiddeling naar werk en BPV-plaatsen
Vastgelegd in
- Plannen met breed draagvlak en gerealiseerde samenwerkingstrajecten.
Contextdiagram
ArchiMate-element Verbinding met maatschappij, bedrijfsleven en regio
Elementtype | : | Grouping |
Element-id | : | Id-5102ee32-bd49-119d-339a-7c5f1a710d76 |
ArchiMate-model | : | MORA |
Label | : | Verbinding met maatschappij, bedrijfsleven en regio |
Documentatie | : | Dit procesgebied borgt de aansluiting van een MBO-school met haar omgeving. Wat is de scholingsbehoefte vanuit de arbeidsmarkt en vanuit de student? Hoe sluit het bedrijfsleven aan op het onderwijs? En wat is het beeld dat de buitenwereld van de school heeft? Deze vraagstukken vallen niet binnen het verantwoordelijkheidsgebied van 1 afdeling. Bijna alle medewerkers spelen een belangrijke rol op dit vlak. |
MORA-type | : | Procesdomein |
ArchiMate-views | : | |
Relaties | : |
|