Intern communiceren onderwijs aanbod

ArchiMate-modellen > MORA > BusinessProcesses > Intern communiceren onderwijs aanbod
Voordat de voorlichtingsactiviteiten beginnen worden de onderwijsteams geïnformeerd. In elk onderwijsteam wordt een aantal docenten geselecteerd om een rol te spelen tijdens de voorlichting.

De volgende stappen kunnen hierbij worden doorlopen.

  • Informeren van de onderwijsteams over de voorlichitngsactiviteiten.
  • Selecteren van voorlichters uit de onderwijsteams.
  • Instrueren van de voorlichters over het voorlichtingsmateriaal en de voorlichtingsbijeenkomsten.


Input

Voorlichtingsmateriaal; informatie opleidingsaanbod; informatie onderwijsinstelling

Output
Geinstrueerde voorlichters
Hoofdproces
Het proces Intern communiceren onderwijs aanbod valt in het volgende hoofdproces:
Procesdomein
Het proces Intern communiceren onderwijs aanbod valt in het volgende procesdomein:
Contextdiagram
Voordat de voorlichtingsactiviteiten beginnen worden de onderwijsteams geïnformeerd. In elk onderwijsteam wordt een aantal docenten geselecteerd om een rol te spelen tijdens de voorlichting. De volgende stappen kunnen hierbij worden doorlopen. * Informeren van de onderwijsteams over de voorlichitngsactiviteiten. * Selecteren van voorlichters uit de onderwijsteams. * Instrueren van de voorlichters over het voorlichtingsmateriaal en de voorlichtingsbijeenkomsten. (BusinessProcess) Intern communicere- n onderwijs aanbod Resultaat * Mensen (afkomstig van vooropleidingen, medewerkers of werkzoekenden die willen bij- of omscholen) die zich willen gaan aanmelden voor een specifieke opleiding/cursus. Vastgelegd in * Overzicht van potentiele studenten. (BusinessProcess) Informeren en werven Het passend aanbod van opleidingen wordt periodiek bepaald door degenen die daartoe bevoegd zijn en is gebaseerd op analyse van de kwalificatiestructuur, van de omgeving met het oog op afspraken in de regio, de arbeidsmarkt in verband met het perspectief voor studenten en alumni en de eigen sterke en zwakke punten. Het gaat hierbij zowel over het aanbod van bekostigde opleidingen, als opleidingen in de derde leerweg. Ook de beslissing welke keuzedelen zullen worden aangeboden is gebaseerd op deze analyses. Na vaststelling worden onderwijsplan en examenplan gemaakt voor de vastgestelde opleidingen. (BusinessProcess) Vaststellen opleidingen aanbod De taak van docenten die helpen bij de voorlichting is het goed informeren van aspirant-studenten over hun studiekeuze. Docenten doen dit door een realistisch beeld te schetsen van de opleiding en het beroepsveld. Een goede voorlichting vergroot de kans dat jongeren een goede studiekeuze maken en verkleint de kans op vroegtijdige uitval. Het voorlichten van potentiële nieuwe studenten vindt plaats tijdens verschillende bijeenkomsten. Soms start deze voorlichting al vanaf de 2e klas op het voortgezet onderwijs. Deze voorlichting kan de jongeren helpen een profiel te kiezen in het vo dat aansluit op de gewenste vervolgopleiding op het mbo. Het werven van nieuwe studenten begint meestal in het jaar van de mogelijke aanmelding. Eventuele stappen * Geven van voorlichting aan aspirant-studenten over hun studiekeuze door een realistisch beeld te schetsen van de opleiding en beroepsveld. * Aangeven wat de toelatingsvoorwaarden zijn voor het volgen van de opleiding. (BusinessProcess) Voorlichten aspirant studenten CompositionRelationship TriggeringRelationship TriggeringRelationship Deze svg is op 08-04-2024 14:30:28 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL. ArchiMedes 08-04-2024 14:30:28 CEST
ArchiMate-element Intern communiceren onderwijs aanbod
ArchiMate_Process.png
Elementtype  : BusinessProcess
Element-id  : Id-80823243-f2ef-9705-64bd-29ebf293a17a
ArchiMate-model  : MORA
Label  : Intern communiceren onderwijs aanbod
Documentatie  : Voordat de voorlichtingsactiviteiten beginnen worden de onderwijsteams geïnformeerd. In elk onderwijsteam wordt een aantal docenten geselecteerd om een rol te spelen tijdens de voorlichting.

De volgende stappen kunnen hierbij worden doorlopen.

  • Informeren van de onderwijsteams over de voorlichitngsactiviteiten.
  • Selecteren van voorlichters uit de onderwijsteams.
  • Instrueren van de voorlichters over het voorlichtingsmateriaal en de voorlichtingsbijeenkomsten.
Input  : Voorlichtingsmateriaal; informatie opleidingsaanbod; informatie onderwijsinstelling
Output  : Geinstrueerde voorlichters
MORA-type  : Proces
ArchiMate-views  : 
Relaties  :