Monitoren voortgang leerroute
Tijdens de opleiding wordt de voortgang van de student door alle betrokken docenten in beeld gebracht. Iedere student heeft een studieloopbaanbegeleider. Deze begeleidt de student bij de leerprocessen en ontwikkeling en monitort de studievoortgang. De studieloopbaanbegeleider van de student is betrokken bij het verstrekken van het bindend studie advies en het aanvragen van eventuele vrijstellingen. Voor de student is de studieloopbaanbegeleider het eerste aanspreekpunt waar het gaat om voortgang (of stagnatie) in de ontwikkeling in de loopbaan. Ook wordt tenminste één keer per jaar beoordeeld of de ondersteuningsbehoefte geëvalueerd.
Bij minderjarig studenten moeten de de ouders worden geïnformeerd over de voortgang en eventuele wijzigingen in het ondersteuningsplan.
- Proces
Op basis van resultaten, aan- en afwezigheid en houding, gedrag en motivatie bepalen of de student voldoende voortgang boekt ten opzichte van de leerroute
- Input
1) Formatieve en summatieve resultaten, 2) Aan- en afwezigheid en 3) Houding, gedrag, motivatie etc.
- Output
Hoofdproces
Het proces Monitoren voortgang leerroute valt in het volgende hoofdproces:
Procesdomein
Het proces Monitoren voortgang leerroute valt in het volgende procesdomein:
Contextdiagram
ArchiMate-element Monitoren voortgang leerroute
Elementtype | : | BusinessProcess |
Element-id | : | Id-80af8b6d-62f6-4681-b1ad-f72a5a23bbcc |
ArchiMate-model | : | MORA |
Label | : | Monitoren voortgang leerroute |
Documentatie | : | Tijdens de opleiding wordt de voortgang van de student door alle betrokken docenten in beeld gebracht. Iedere student heeft een studieloopbaanbegeleider. Deze begeleidt de student bij de leerprocessen en ontwikkeling en monitort de studievoortgang. De studieloopbaanbegeleider van de student is betrokken bij het verstrekken van het bindend studie advies en het aanvragen van eventuele vrijstellingen. Voor de student is de studieloopbaanbegeleider het eerste aanspreekpunt waar het gaat om voortgang (of stagnatie) in de ontwikkeling in de loopbaan. Ook wordt tenminste één keer per jaar beoordeeld of de ondersteuningsbehoefte geëvalueerd. Bij minderjarig studenten moeten de de ouders worden geïnformeerd over de voortgang en eventuele wijzigingen in het ondersteuningsplan. |
Input | : | 1) Formatieve en summatieve resultaten, 2) Aan- en afwezigheid en 3) Houding, gedrag, motivatie etc. |
Proces | : | Op basis van resultaten, aan- en afwezigheid en houding, gedrag en motivatie bepalen of de student voldoende voortgang boekt ten opzichte van de leerroute |
Output | : | Analyse van de voortgang ten opzichte van de persoonlijke leerroute |
MORA-type | : | Proces |
ArchiMate-views | : |
|
Relaties | : |
|