MORA
Aanmelden
MORA Basis
Hoofdprocesmodel
Informatiemodel
Applicaties en applicatieservices
Architectuurprincipes
Toepassen MORA
Waar draagt MORA aan bij?
Waar zet je MORA in?
Thema's
› Flexibel onderwijs
Procesketens
Hoofdprocesmodel
› BPV
› Examineren
› Onderwijsuitvoering en begeleiding
› Onderwijslogistiek
› Werving en administratie
› Onderwijsontwikkeling
› Bedrijfsvoering
Informatieobjecten
Informatiemodel
› BPV
› Examineren
› Onderwijsuitvoering
› Begeleiding
› Onderwijslogistiek
› Werving en Administratie - Instroom en Uitstroom
› Werving en Administratie - Administreren
› Onderwijsontwikkeling - Onderwijs
› Onderwijsontwikkeling - Examinering
BIV-classificatie
› Toelichting BIV-classificatie
› BIV-classificatie informatieobjecten
Applicatieservices
Applicaties en applicatieservices
› BPV
› Examineren
› Onderwijsuitvoering
› Begeleiding
› Onderwijslogistiek
› Werving en Administratie - Instroom en Uitstroom
› Werving en Administratie - Administreren
› Onderwijsontwikkeling - Onderwijs
› Onderwijsontwikkeling - Examinering
› Financieel Management
› Human Resource Management
› Inkoop en contractmanagement
Koppelvlakken
Koppelvlak CAMBO
Koppelvlak RIO
Koppelvlak Examinering
Aanvullende informatie
Leeswijzer
Download de MORA
Architectuurtooling
MORA metamodel
Contact
Release Notes
Triple A-archief
Id-e92eb763-ab40-492a-a952-1691344f8bbb
ArchiMate-modellen
>
MORA
>
TriggeringRelationships
> Id-e92eb763-ab40-492a-a952-1691344f8bbb
ArchiMate-relatie Id-e92eb763-ab40-492a-a952-1691344f8bbb
Relatietype
:
TriggeringRelationship
Relatie-id
:
Id-ccdf3f98-c7b0-42a7-6b8f-ab480a37a53c
ArchiMate-model
:
MORA
Vanaf
:
Uitvoeren uitgebreide intake
(BusinessProcess)
Naar
:
Vastleggen ondersteuningsbehoefte
(BusinessProcess)
ArchiMate-views
:
Inschrijfketen
Onderwijsuitvoering en begeleiding - (O1) Onderwijsuitvoering-business objects
Onderwijsuitvoering en begeleiding - (O2) Begeleiding - busines objects
Onderwijsuitvoering en begeleiding - (P) procesmodel
Onderwijsuitvoering en begeleiding - (S1) Onderwijsuitvoering-services
Onderwijsuitvoering en begeleiding - (S2) Begeleiding -services
Werving en administratie - (O1) Instroom en Uitstroom - business objects
Werving en administratie - (O2) Administreren - business objects
Werving en administratie - (P) procesmodel
Werving en administratie - (S1) Instroom en Uitstroom - services
Werving en administratie - (S2) Administreren - services
Contextdiagram
Wanneer uit de aanmelding van een student blijkt dat de student niet zomaar geplaatst kan worden in de opleiding naar keuze, kan er een uitgebreide intake plaatsvinden. Deze intake kan gericht zijn op: * Het bepalen van de ondersteuningsvraag van de student; * Het begeleiden van de studiekeuze van de student; * Het begeleiden van de student naar een andere opleiding dan de opleiding naar keuze (bijvoorbeeld in geval van instroombeperking of niet voldoen aan aanvullende eisen). Een uitgebreide intake vindt ook plaats wanneer er sprake is van een opleiding met aanvullende eisen. In dat geval kan de uitgebreide intake bestaan uit een auditie of sporttest. Vaak wordt deze intake uitgevoerd door een aantal docenten, die per team zijn aangewezen. Daarnaast zijn er vaak specialisten vanuit de mbo-school aanwezig bij een uitgebreide intake. Beschrijving van het proces: * Voeren van een intake-plus gesprek. * Bepalen van de aanvullende begeleiding. * Vastleggen van de afspraken over de aanvullende begeleiding. * Eventueel geven van een studieloopbaanadvies. * Eventueel begeleiden van de aspirant-student naar een andere opleiding en/of onderwijsinstelling. Extra (indien van toepassing t.a.v. opleiding): * Uitvoeren van aanvullende toelatingsopdrachten zoals een auditie of sporttest. (BusinessProcess)
Uitvoeren
uitgebreide
intake
Studenten kunnen bij de aanmelding of gedurende het intake-proces aangeven welke ondersteuningsbehoefte zij hebben. Dit kan gaan om ondersteuning in de vorm van begeleiding door medewerkers van de instelling, experts van buiten de instelling (bijvoorbeeld een doventolk) of fysieke aanpassingen in het gebouw/lokaal. Ook kan het gaan om ondersteuning die nodig is voor het uitvoeren van bpv. De ondersteuningsbehoefte van de student wordt voor aanvang van de opleiding vastgelegd in het ondersteuningsplan. Bij standaardvoorzieningen (zoals dyslexie) wordt dit ter kennisgeving aan de student gestuurd, waarbij de student binnen een bepaalde termijn (bijvoorbeeld 10 dagen) moet reageren bij onjuistheden. Bij maatwerk moet de student expliciet toestemmin geven / akkoord geven met het ondersteuningsplan. (BusinessProcess)
Vastleggen
ondersteuning-
sbehoefte
TriggeringRelationship
Deze svg is op 13-04-2024 18:47:47 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2024 ArchiXL.
ArchiMedes 13-04-2024 18:47:47 CEST
Categorieën
:
TriggeringRelationships
ArchiMate3.1
ArchiMateRelationships
DynamicRelationships
ArchiMateModel MORA
Verborgen categorieën:
Elementen
Toegestane eindpunten voor Refers to relationship