Leer management systeem (LMS)

Uit MORA
Ga naar: navigatie, zoeken
ArchiMate-modellen > MORA > ApplicationComponents > Leer management systeem (LMS)
Een systeem voor het beheren van leercontent (LCMS) en het ondersteunen van het leerproces en de interactie tussen student en docent

Denk aan:

  • het creeren van content
  • het arrangeren/organiseren van content,
  • aanbieden aan (groepen)studenten,
  • interactie/communicatie met studenten (uitnodigen, autoriseren, huiswerk indienen, afspraken vastleggen),
  • werken in projecten,
  • aanbieden assesments, quizzen,
  • bijhouden voortgang en formatieve resultaten

Zoals:

  • CumLaude
  • Brightspace

Opmerking:

Dit begrip migreert richting een Learning Experience Platform of e-learning platform
Contextdiagram
Een systeem voor het beheren van leercontent (LCMS) en het ondersteunen van het leerproces en de interactie tussen student en docent Denk aan: * het creeren van content * het arrangeren/organiseren van content, * aanbieden aan (groepen)studenten, * interactie/communicatie met studenten (uitnodigen, autoriseren, huiswerk indienen, afspraken vastleggen), * werken in projecten, * aanbieden assesments, quizzen, * bijhouden voortgang en formatieve resultaten Zoals: * CumLaude * Brightspace Opmerking: Dit begrip migreert richting een Learning Experience Platform of e-learning platform (ApplicationComponent) Leer management systeem (LMS) Het beheren van studieroutes (NB - focus ligt op de verzameling van content/lesstof en niet op een verzameling van onderwijseenheden zoals een leerarrangement of een complete opleiding of een vak)) Denk aan het samenstellen, arrangeren of aaneenrijgen van lesmateriaal/leercontent voor een opleiding(deel) (ApplicationService) Studieroute beheer Het communiceren en samenwerken tussen docent en student, zoals * het uitzetten van opdrachten * feedback geven * (eenvoudige) poll of quiz uitvoeren * afspraken maken * werken in groepen * projecten (ApplicationService) Communicatie en samenwerking Het ontwikkelen, importeren, bewerken, metadateren, laten goedkeuren, delen van lesmateriaal (content) (ApplicationService) Leercontent beheer Dit is het aanbieden en volgen van het onderwijs. Aan de hand van formatieve resultaten wordt bepaald of een student kan deelnemen aan examinering voor dat onderdeel. (Grouping) Onderwijs uitvoeren Tools die de docent ondersteunen bij het geven van inhoudelijke begeleiding, zoals feedback, reflectie, extra uitleg, bij de uitvoering van leertaken door de student. (ApplicationService) Onderwijs begeleiding ondersteuning Het ondersteunen van het aanleveren en inleveren van opdrachten tussen de docent en student (ApplicationService) Overhandiging opdrachten Het zoeken, raadplegen, downloaden van lesmateriaal door de student (ApplicationService) Leercontent gebruik RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship CompositionRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship RealizationRelationship Deze svg is op 07-10-2021 17:03:34 CEST gegenereerd door ArchiMedes™ © 2016-2021 ArchiXL. ArchiMedes 07-10-2021 17:03:34 CEST
ArchiMate-element Leer management systeem (LMS)
ArchiMate_Component.png
Elementtype  : ApplicationComponent
Element-id  : Id-f0c70db4-cff4-459b-24d6-10c58839704a
ArchiMate-model  : MORA
Label  : Leer management systeem (LMS)
Documentatie  : Een systeem voor het beheren van leercontent (LCMS) en het ondersteunen van het leerproces en de interactie tussen student en docent

Denk aan:

  • het creeren van content
  • het arrangeren/organiseren van content,
  • aanbieden aan (groepen)studenten,
  • interactie/communicatie met studenten (uitnodigen, autoriseren, huiswerk indienen, afspraken vastleggen),
  • werken in projecten,
  • aanbieden assesments, quizzen,
  • bijhouden voortgang en formatieve resultaten

Zoals:

  • CumLaude
  • Brightspace

Opmerking:

Dit begrip migreert richting een Learning Experience Platform of e-learning platform
Source  : https://hora.surf.nl/index.php?title=Id-16bb2aed-0013-2e43-b8d8-f4aa039faefc,https://www.wikixl.nl/wiki/fora/index.php/FORA/id-2e2da735-1b90-47c9-87ce-b38dd7cad38d,https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050917322718
Source  : https://hora.surf.nl/index.php?title=Id-16bb2aed-0013-2e43-b8d8-f4aa039faefc,https://www.wikixl.nl/wiki/fora/index.php/FORA/id-2e2da735-1b90-47c9-87ce-b38dd7cad38d,https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050917322718
Source  : https://hora.surf.nl/index.php?title=Id-16bb2aed-0013-2e43-b8d8-f4aa039faefc,https://www.wikixl.nl/wiki/fora/index.php/FORA/id-2e2da735-1b90-47c9-87ce-b38dd7cad38d,https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050917322718
ArchiMate-views  : 
Relaties  :