Studenten en medewerkers kunnen optimaal samenwerken

Nr 12
Principe Studenten en medewerkers kunnen optimaal samenwerken met elkaar en met andere instellingen en organisaties in de keten en het beroepenveld.
Rationale Samenwerken is een kernonderdeel van het moderne leren en werken. Studenten en medewerkers worden gestimuleerd om snel nieuwe netwerken aan te leggen en informatie te vergaren. Door kennis te delen ontstaan nieuwe inzichten.

Informatievoorziening maakt het mogelijk dat mensen elkaar eenvoudig kunnen vinden, met elkaar verbinden, informatie uitwisselen en co-creëren.
Dit vraagt om samenwerking over binnen de instelling en over organisatiegrenzen heen, met andere instellingen, bedrijven en maatschappelijke organisaties.

Implicaties
  • Er zijn digitale voorzieningen beschikbaar voor het ondersteunen van samenwerking binnen de eigen onderwijsinstelling, met andere onderwijsinstellingen en met andere organisaties in de keten en het beroepenveld
  • Personen van buiten de eigen instelling kunnen eenvoudig toegelaten worden tot (delen van) de informatievoorziening. Deze toegang is voorzien van passende beveiliging.


Terug naar het overzicht van de MORA principes