TripleA:Beheren BPV-bedrijfsgegevens
Deze use case valt binnen het onderwijsprocesmodel onder “beheren middelen”. Het gaat hier om een registratiesysteem waarin diverse typen leerbedrijven en andere instellingen zijn opgenomen. In deze use case beperken wij ons tot de registratie van de gegevens die van belang zijn voor:
- Het matchingsproces (bijv. reisafstand)
- De bekostiging
- Het opstellen van de BPV-overeenkomst
In het geval van een filiaal is er de mogelijkheid om een relatie te leggen met het moederbedrijf. De uitvoeringsrol en de werkgeversrol kunnen bij verschillende bedrijven zijn belegd. Denk daarbij aan het scenario met een uitzendbureau. De relatie BPV bedrijf - detacheringsbedrijf moet ook in het systeem kunnen worden vastgelegd.
Use case
Aanleiding
De stamgegevens van een leerbedrijf moeten worden geregistreerd om BPV-plaatsen te kunnen gaan aanbieden.
Doel
De correcte registratie van stamgegevens van een leerbedrijf.
Beschrijving acties
- Het BPV bureau geeft aan dat bedrijfs- / instellingsgegevens moeten worden toegevoegd/gewijzigd/verwijderd.
- Het leerbedrijf geeft aan dat er gegevens gewijzigd zijn, zo mogelijk via externe toegang tot het systeem.
Minimaal de volgende gegevens worden geregistreerd:
- NAW gegevens leerbedrijf
- eventueel moederbedrijf
- eventueel detacheringsbedrijf (uitzendbureau)
- accreditatie
- aantal beschikbare BPV-plaatsen
- contactpersonen
- tekeningsbevoegd contactpersoon
- contactpersonen ROC/eigenaarschap
- bereikbaarheid (met OV)
Resultaat
Een correcte en volledige registratie van de gegevens van het leerbedrijf.
Frequentie
Dagelijks
Werkopdrachten
Werkopdracht | Van use case | Naar use case |
---|---|---|
Raadplegen BPV bedrijfsgegevens | Beheren BPV-plaats | Beheren BPV-bedrijfsgegevens |
Overige opmerkingen
Binnen de instelling zijn diverse partijen die gebruikmaken van dezelfde bedrijfsgegevens. Dit vraagt om een (CRM)-oplossing waarbij goed is nagedacht over eigenaarschap en versiebeheer.