TripleA:Beheren loopbaan

U leest een pagina uit het Triple A-archief

Korte beschrijving

Het analyseren van de overeengekomen onderwijsproducten en welke hiervan zijn afgenomen en met goed gevolg zijn voltooid door een betreffende deelnemer. De combinatie van deze gegevens geeft inzicht in de nog te behalen resultaten die behaald dienen te worden om een diploma te verkrijgen; met andere woorden de leerloopbaan van de deelnemer.

Uitgangspunten en keuzes

  • Instelling bepaalt zelf welke documenten worden opgeslagen in documentbeheer
  • Alle documenten ten behoeve van administraite of externe verantwoording kunnen in kernregistratie

In het onderwijslogistieke proces wordt de leervraag van de deelnemer omgezet in een concreet rooster waarin onderwijsproducten in de tijd zijn geplaatst en gekoppeld aan de benodigde middelen. Daaruit kan in de kernregistratie de leerloopbaan van de deelnemer worden afgeleid. Deze leerloopbaan bestaat uit alle onderwijsproducten die door de deelnemer zijn afgenomen.

Deze leerloopbaan wordt vervolgens gecombineerd met de gegevens over aan- en afwezigheid, zodat van elk afgenomen onderwijsproduct ook bekend is of de deelnemer daarbij aanwezig is geweest.

De onderwijsproducten die corresponderen met een summatieve toets zijn in de leerloopbaan voorzien van het bijbehorende summatieve resultaat. Op basis van deze informatie kan met behulp van de peilstok inzicht gegeven worden in de nog te behalen summatieve resultaten ten behoeve van een beoogde kwalificatie (diploma).

Samengevat geeft het overzicht van de leerloopbaan van de deelnemer inzicht in het volgende:

  • De afgenomen onderwijsproducten en de bijbehorende aanwezigheid
  • De behaalde summatieve resultaten
  • De nog te behalen summatieve resultaten ten behoeve van een beoogde kwalificatie.