TripleA:Inzichtelijk maken formatieve en summatieve resultaten
Als de deelnemer wil weten hoe hij er voor staat, kan hij de resultaten binnen het portfolio opvragen. Middels de formatieve peilstok kan de deelnemer inzicht krijgen in de mate waarin hij gereed is om examen te doen. Middels de summatieve peilstok kan de deelnemer inzicht krijgen in de vorderingen met betrekking tot diplomering. Dit is een actie die door de deelnemer wordt uitgevoerd.
Use case
Aanleiding
De deelnemer wil weten in hoeverre hij de werkprocessen binnen bepaalde kerntaken beheerst.
Actoren
- Deelnemer
Doel
Inzicht verkrijgen in welke formatieve en summatieve resultaten er zijn behaald en hoe ver een deelnemer is met het afgesproken leertraject.
Beschrijving acties
- Opvragen overzicht resultaten
- De deelnemer gaat binnen zijn portfolio naar het overzicht van resultaten en vraagt zijn/haar resultaten op. Daar is het overzicht beschikbaar van alle behaalde formatieve en summatieve resultaten.
- Inzichtelijk maken formatieve resultaten
- Middels de Werkopdracht formatieve peilstok hanteren van de formatieve peilstok om inzicht te krijgen in de vorderingen en ontwikkeling van de deelnemer. De formatieve peilstok geeft ook inzicht in de mate waarin een deelnemer gereed is om examen (summatieve toets) te doen, en de geadviseerde route om daar te komen.
- Inzichtelijk maken summatieve resultaten
- Inzichtelijk maken vorderingen in relatie tot diplomering m.b.v. summatieve peilstok middels Werkopdracht summatieve peilstok
Resultaat
De deelnemer heeft inzicht in zijn behaalde formatieve en summatieve resultaten en hoe hij daarin staat ten opzicht van beoogde doelen (examinering en/of diplomering).
Frequentie
Continu proces.
Werkopdrachten
