TripleA:Opnemen bevroren producten
U leest een pagina uit het Triple A-archief
De deelnemer verzamelt zijn bevroren producten binnen zijn portfolio. Het eindproduct bestaat uit een product met beoordeling. Beide worden gekoppeld en in 'bevroren' toestand bewaard als (formatief of summatief) bewijs.
De deelnemer moet de mogelijkheid hebben om bevroren producten, die in de onderwijsinstelling digitaal bewaard worden, te kopiëren en op te nemen in zijn eigen portfolio.
Use case
Aanleiding
De deelnemer krijgt (formatief of summatief) beoordeelde producten terug middels de Werkopdracht beschikbaar stellen beoordeeld product aan portfolio.
Actoren
- Deelnemer Derden
Doel
- Inzicht krijgen in de mate van beheersing van kerntaken met de bijbehorende werkprocessen.
- De mogelijkheid hebben om bewijsmateriaal te delen.
Beschrijving acties
- Kopiëren bevroren producten
- Beoordeelde producten wordt als bevroren producten, inclusief de bijbehorende beoordeling, beschikbaar gesteld middels de Werkopdracht beschikbaar stellen beoordeeld product aan portfolio. De deelnemer kan besluiten deze producten met bijbehorende beoordeling in zijn portfolio op te nemen.
- Ordenen bevroren producten
- In de loop der tijd ontstaat er een veelheid aan bevroren producten met bijbehorende formatieve en summatieve beoordeling. Om inzicht te krijgen in de vordering kunnen deze producten worden geordend, bijvoorbeeld producten die van belang zijn voor een bepaald examen (kerntaak) of competentie.
- Beschikbaar stellen bevroren producten
- De deelnemer maakt een selectie van bevroren producten en kent rechten toe (=delen) aan derden ter inzage hiervan. Derden kunnen zijn: leertrajectbegeleider, praktijkopleider, personeelsfunctionaris, decaan, etc.
Resultaat
- Beoordeelde producten zijn als bevroren producten opgenomen in het portfolio.
- De bevroren producten zijn geordend in het portfolio en eventueel gedeeld met derden.
Frequentie
Het verzamelen en ordenen van bevroren producten is een doorlopend proces.