TripleA:Toeleveren opdrachtgevers


U leest een pagina uit het Triple A-archief


Na het verstrijken van een afgeronde contractuele periode rapporteert de instelling de opdrachtgever zoals afgesproken in het contract. Het gaat daarbij om gegevens uit de KRD, aanvullende informatie over bijvoorbeeld absentie en gerealiseerde uren, en financieringspercentage.

De onderwijsinstelling biedt ‘contractonderwijs’ aan opdrachtgevers. Het onderwijs wordt middels een collectief contract ingekocht door de opdrachtgever. Het onderwijs wordt gevolgd door deelnemers die afkomstig zijn van of aangewezen door de opdrachtgever. In het contract worden afspraken gemaakt over de informatieverstrekking van de onderwijsinstelling aan de opdrachtgever over bijvoorbeeld de voortgang van het onderwijs.

Use case

Aanleiding

Het verstrijken van een afgeronde periode conform contract.

Actoren

  • Medewerker deelnemersadministratie, Informatiespecialist, Contactpersoon ten behoeve van contracten

Doel

Het informeren van dan wel verantwoording afleggen aan een opdrachtgever binnen de kaders van het contract dat met de opdrachtgever is afgesloten.

Beschrijving acties

Het leveren van informatie, individueel of in aantallen, zoals vastgelegd in een contract met een opdrachtgever.

  • Vaststellen welke gegevens volgens het contract aangeleverd moeten worden aan de opdrachtgever.
  • Samenstellen gegevensset. Afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van en de benodigde autorisaties voor de samen te stellen gegevensset, wordt dit uitgevoerd door een medewerker van de deelnemersadministratie of door een informatiespecialist.
  • Verzamelen van de benodigde gegevens vanuit de kernregistratie deelnemergegevens (op individueel niveau.)
  • Het verzamelen van andere relevante gegevens, bijvoorbeeld presentie/absentie, gerealiseerde uren.
  • Samenvoegen verzamelde gegevens zodat ze gezamenlijk verder verwerkt kunnen worden.
  • Controleren gegevens op volledigheid en juistheid.
  • Als blijkt dat de gegevens niet volledig of juist zijn dan moeten de gegevens aangepast danwel aangevuld worden in de applicatie waaruit ze afkomstig zijn.
  • Eventueel bewerkingen op gegevens uitvoeren, zoals berekeningen en sorteringen.
  • Gegevens in gewenste rapport lay-out zetten.
  • Archiveren van de rapportage.
  • Versturen van de rapportage aan de opdrachtgever.
  • Administreren dat de rapportage verstuurd is.

Bij het verzamelen en bewerken van gegevens en het layouten van het rapport moet op basis van eerder werk met gegevens en eerder gemaakte rapporten voortgebouwd kunnen worden.

Resultaat

Een naar de opdrachtgever verstuurde rapportage.

Frequentie

Conform contract

Activiteitendiagram

width=400px