Eigenschap:Documentation

Type eigenschap
:
Text
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 20 pages using this property.
B
Het ter beschikkingstellen en beheren van kluisjes  +
Het beheren van de financiële situatie van de instelling, zodat het aan zijn korte termijnverplichtingen kan voldoen  +
Het (financieel) administreren van verkregen gelden in het kader van Lang Leven Ontwikkelen (LLO). De MBO-instelling factureert het geven van onderwijs op maat aan de opdrachtgever. Deze gelden zijn een inkomstenbron voor de MBO-instelling ter financiering van onderwijs voor het verder ontwikkelen van mensen op de arbeidsmarkt.  +
Het vervaardigen van nieuwsitems (intern of extern). Het vervaardigen gaat uit van verschillende betrokkenen die een rol spelen in de tot standkoming gebaseerd op een redactie.  +
Het registreren en beheren van balansrekeningen (overzichten van bezittingen, schulden en het eigen vermogen van de instelling)  +
Het opbouwen en onderhouden van contacten met (potentiële) leveranciers  +
Wijzigingen worden tijdig doorgegeven en verwerkt zodat studenten en docenten tijdig geïnformeerd worden. Wijzigingen kunnen voortvloeien uit: - Ziekte - Beschikbaarheid docent/instructeur - Wijzigingen in student-, klas- of groepssamenstellingen - Wijzigingen in faciliteiten  +
Het beheren van sleutels, pasjes, tokens zoals de uitgifte en inname ervan en het bepalen van de toegangsrechten  +
Het (financieel) administreren van verkregen subsidies en de besteding ervan  +
Opbouwen en onderhouden van een structuur waarin summatieve resultaten gestructureerd kunnen worden vastgelegd zodat op basis daarvan de voortgang gevolgd kan worden m.b.t. diplomering. In de summatieve resultaatstructuur worden examenonderdelen en examens vastgelegd. BESCHRIJVING VAN HET PROCES: 1. Ontvangen van de examenonderdelen en examenplannen van het onderwijs. 2. Registreren van de examenonderdelen en examenplannen in de summatieve resultaatstructuur in het studentinformatiesysteem. 3. Controleren van de juistheid en volledigheid van de summatieve resultaatstructuur. 4. Vrijgeven van de summatieve resultaatstructuur t.b.v. diplomeren en certificeren.  +
Het zorgdragen voor het beheren van de toegang tot gebouwen en ruimten. Denk aan sleutelbeheer, pasbeheer  +
Het zorgdragen voor het integraal verzamelen, metadateren, beheren en beschikbaarstellen van gegevens voor de informatievoorziening op veelal tactisch en strategisch niveau. Dit manifesteert zich in bijv. gegevenswoordenboeken, informatiemodellen en in BI-systemen of een datawarehouse  +
Het beheren van het vastgoed van de instelling. Denk aan toezien op gebruik, vergunningen, inspecties, duurzaamheid, huren, verhuren, kopen, afstoten  +
Het beheren en/of optimaliseren van het vermogen van de instelling. Denk aan rederende investeringen.  +
Het voeren van de verlof- en verzuimadministratie en het ondersteunen bij langdurig verzuim en reïntegreren van medewerkers  +
De student kan alleen het diploma behalen als BPV voldoende is afgerond. De mbo-school en de begeleider vanuit school zijn verantwoordelijk voor deze beoordeling. Het oordeel van de praktijkopleider vanuit het BPV-bedrijf moet hierin worden meegenomen.  +
Als de bewijzen verzameld zijn, worden deze objectief en onafhankelijk beoordeeld om vast te stellen of daarmee aan de exameneisen is voldaan.  +
Tijdens en na de uitvoering van het examen wordt door één of meerdere beoordelaars beoordeeld of de student aan de exameneisen voldoet. Dit gebeurt op basis van vaste procedure met gebruik van het exameninstrument en het beoordelingsformulier. MOGELIJKE PROCESSTAPPEN * Bekijk de prestatie(s) van de individuele student en maak hiervan aantekeningen. * Bespreek en vergelijk uw waarnemingen met de (eventuele) mede-beoordelaar. * Vul de beoordelingsformulieren in. * Stel een proces-verbaal op over het verloop van het examen. * Koppel de (voorlopige) beoordeling terug aan de student. Let op: de examencommissie stelt het definitieve oordeel vast. * Rapporteer de bevindingen aan de examencommissie * Kijk terug op het proces van het beoordelen. Benoem en beschrijf wat er goed gaat en leg verbeterpunten vast.  +
Het beoordelen van het functioneren van medewerkers en het nemen van passende maatregelen  +
Voor het vastgestelde aanbod aan opleidingen bepalen school en team jaarlijks wat nodig is aan examenmateriaal. Het team bepaalt jaarlijks -- mede op basis van de eigen verbeteragenda -- of er aanpassing en aanvulling of vernieuwing moet plaatsvinden.  +