Goede samenwerking met externe partners

Versie door Rdb (overleg | bijdragen) op 23 sep 2021 om 21:56 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{Stappenplan |stap1=Start een samenwerking met de afspraak dat de MORA als gemeenschappelijk kader wordt gebruikt |stap2=Gebruik de MORA als kader voor het uitwerk...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)


Stappenplan

  • Start een samenwerking met de afspraak dat de MORA als gemeenschappelijk kader wordt gebruikt

  • Gebruik de MORA als kader voor het uitwerken van de huidige situatie en de beschrijving van de samenwerking

  • Gebruik de standaarden van de MORA als basis voor de samenwerking

  • Beleg de verantwoordelijkheden binnen de samenwerking

Voordelen

  • Flexibiliteit door heldere afspraken: MORA geeft aan hoe een MBO school in de basis werkt. De gezamenlijk gemaakte beschrijving van de processen, applicatie services en het informatiemodel zorgt voor standaardisatie binnen de sector. 
  • Voldoen aan wet- en regelgeving: Door MORA modellen te gebruiken wordt het eenvoudiger te voldoen aan wet- en regelgeving doordat veel wet- en regelgeving is verwerkt in de modellen en de modellen de basis bieden om gezamenlijk beleid te formuleren.
  • Sluitende informatievoorziening: MORA zorgt voor één taal binnen en tussen instellingen, en richting de aanbieders vanuit de markt.
  • Sterk staan richting leveranciers en OCW: Door het gebruik van de MORA modellen als basis van je aankoop te gebruiken. Daarbij mogen we als MBO-scholen verwachten dat leveranciers de inhoud van de MORA kennen. De kwaliteit wordt hoger en de kosten worden lager bij het verwerven als deze met meerdere mbo-scholen gezamenlijk worden uitgevoerd.

Uitgangspunten

  • Externe partners zijn bereid om de MORA te hanteren
  • MBO scholen en externe partners (met name leveranciers) richten zich op toegevoegde waarde voor de student en efficiency (kosten-beperken) in de uitvoering.