Goede samenwerking met externe partners

Versie door Rdb (overleg | bijdragen) op 23 sep 2021 om 21:58


Stappenplan

  • Start een samenwerking met de afspraak dat de MORA als gemeenschappelijk kader wordt gebruikt

  • Gebruik de MORA als kader voor het uitwerken van de huidige situatie en de beschrijving van de samenwerking

  • Gebruik de standaarden van de MORA als basis voor de samenwerking

  • Beleg de verantwoordelijkheden binnen de samenwerking

Voordelen

  • Waarde toevoegen voor de student: MORA biedt handvaten om de focus op toegevoegde waarde voor de student te leggen. Zo biedt de MORA houvast bij de formulering van modules en helpt daarmee bij het uitwisselen van modules met andere instellingen en/of bij doorlopende leerlijnen
  • Flexibiliteit door heldere afspraken: Standaardisatie maakt het bijvoorbeeld gemakkelijker om gegevens uit te wisselen of van leverancier te veranderen.
  • Sluitende informatievoorziening: door het gezamenlijke beeld dat de MORA beschrijft, is een betere aansluiting tussen processen, systemen en gegevens mogelijk en kan complexiteit worden beheerst.
  • Sterk staan richting leveranciers en OCW: Door het gebruik van de MORA modellen als basis van je aankoop te gebruiken. Daarbij mogen we als MBO-scholen verwachten dat leveranciers de inhoud van de MORA kennen. De kwaliteit wordt hoger en de kosten worden lager bij het verwerven als deze met meerdere mbo-scholen gezamenlijk worden uitgevoerd.

Uitgangspunten

  • Externe partners zijn bereid om de MORA te hanteren
  • MBO scholen en externe partners (met name leveranciers) richten zich op toegevoegde waarde voor de student en efficiency (kosten-beperken) in de uitvoering.