Student begeleiden
Procesdomein Student begeleiden
De student wordt gedurende zijn of haar onderwijstraject begeleidt; bij het doorlopen van zijn of haar leerroute. Daarnaast is er ondersteuning bij zijn of haar persoonlijke ontwikkeling en zorgvragen.
Hoofdprocessen
Het procesdomein Student begeleiden omvat de volgende hoofdprocessen:
Resultaat
- Inzicht in en bespreken van de voortgang van de student in zijn leerproces en ontwikkeling.
- Kansen (versnellen/doorstroom/excelleren) en risico’s signaleren zodat een optimale leertijd wordt gerealiseerd en/of risico op uitval of vertraging wordt voorkomen
Vastgelegd in
- Geanalyseerd en besproken voortgang vastgelegd in voortgangsverslag, (bindend) studieadvies, signaal voor starten zorgproces
Resultaat:
- Optimale leerroute voor de student o.b.v. zijn leervraag en mogelijkheden. Tevens zijn (onderwijs)vrijstellingen bepaald.
Vastgelegd in:
- Vrijstellingen (voor onderwijs)
- Vastgestelde en vastgelegde leerroute
Resultaat
- Een student met een passende plaats waar hij/zij de praktijkervaring kan opdoen en leertaken kan uitvoeren als onderdeel van zijn/haar persoonlijke leerroute.
Vastgelegd in
- Door alle partijen getekende BPV-overeenkomst
Resultaat
- Een student die hulp heeft gekregen in zijn/haar studievoortgang en bij eventuele stagnatie is doorverwezen naar een 2e of 3e lijnshulp.
- Een student heeft hulp gekregen in bemiddeling naar werk en/of het vinden van een plek in de maatschappij.
Vastgelegd in
- Student- /Zorgdossier
Contextdiagram
ArchiMate-element Student begeleiden
Elementtype | : | Grouping |
Element-id | : | Id-bb852348-855b-0aad-0bc9-0104b5105a35 |
ArchiMate-model | : | MORA |
Label | : | Student begeleiden |
Documentatie | : | De student wordt gedurende zijn of haar onderwijstraject begeleidt; bij het doorlopen van zijn of haar leerroute. Daarnaast is er ondersteuning bij zijn of haar persoonlijke ontwikkeling en zorgvragen. |
MORA-type | : | Procesdomein |
ArchiMate-views | : | |
Relaties | : |
|