Eigenschap:Documentation

Type eigenschap
:
Text
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 20 pages using this property.
I
Verzamelbegrip van systemen voor het beheren van de informatiebeveiliging (cybersecurity) van de IT-infrastructuur. Zoals of bijvoorbeeld: Intrusion Prevention (IPS) Intrusion Detection (IDS) Dmarcian, DKIM, Quarantainenet Surffilesender Zivver LastPass Endpoint security (SentinelOne, Clearpass) Firewall Malware preventie/detectie  +
Het zorgdragen voor het ontwerpen, ontwikkelen en beheren van de informatievoorziening en het gegevensbeheer (datamanagement) zoals het verwerven van applicaties, vraagarticulatie, werken onder architectuur, beheren (kern)gegevens  +
Het zorgdragen voor informatiebeveiliging, denk aan * preventie * email-encryptie * malware preventie * IDS/IPS * Detectie * SIEM * Reactie * CERT * Playbooks  +
Het materiaal waarin de onderwijsaanbieder naar buiten (bijvoorbeeld naar potentiële studenten) communiceert over het opleidingenaanbod. Onder het informatiemateriaal vallen bijvoorbeeld brochures en de website.  +
Vanuit de hele organisatie vindt uitwisseling van gegevens met derden plaats. Dit is niet beperkt tot een afdeling. Ook de externe verantwoording is een hoofdproces dat in de hele organisatie wordt uitgevoerd. Deze laatste wordt niet gezien als strategisch proces.  +
Resultaat * Mensen (afkomstig van vooropleidingen, medewerkers of werkzoekenden die willen bij- of omscholen) die zich willen gaan aanmelden voor een specifieke opleiding/cursus. Vastgelegd in * Overzicht van potentiele studenten.  +
De student en andere betrokkenen zoals beoordelaars of acteurs worden voorafgaand van het examen geïnformeerd. Voor de student moet het duidelijk zijn onder welke omstandigheden het examen wordt afgenomen. De te treffen voorbereidingen, de toegestane hulpmiddelen, de omschrijving van de context/setting van het examen, de duur van het examen en de inrichting van de locatie zijn bekend. De instructie is concreet: na het lezen weet de student wat hij moet doen, hoe en wanneer. Ook weet de student na het lezen van de instructie waarop hij wordt beoordeeld, wie beoordeelt en hoe hij beoordeeld wordt. Voor de beoordelaars moet het duidelijk ook zijn onder welke omstandigheden het examen moet worden afgenomen. De beoordelaar wordt geïnformeerd over de wijze van beoordelen, zodat hij bekend is met het exameninstrument. Ook wordt hij op de hoogte gesteld van de te treffen voorbereidingen, de toegestane hulpmiddelen, de omschrijving van de context/setting van het tentamen, de duur van het examen en de inrichting van de examenlocatie, zodat de beoordelaar kan beoordelen of aan alle afnamecondities is voldaan.  +
Het ondersteunen van het inkoopproces  +
Het inkopen/inhuren van mensen en middelen en het bewaken van daaruitvoortvloeiende contracten. Denk aan offertes, aanbestedingen, contractonderhandelingen, prestatieafspraken, bestellen, contracten bewaken Resultaat * Goede kwalitatieve contracten (incl. ondersteuning bij aanbesteding) met derden (exclusief verbintenissen met BPV partijen of studenten), kosten efficiënte aanschaf- en beheerkosten van gebouwen en middelen. Vastgelegd in * Beschrijving van aankoop en inkoopprocedure en voorschriften, contracttemplates voor contractpartijen en leveranciers en contracten met derden  +
Een systeem dat het inkopen van producten, het beheren van leveranciergegevens en het beheren van contracten ondersteunt. Bijvoorbeeld: Proquro  +
Het proces van verwerven/aanschaffen van middelen of diensten. Denk aan offertetrajecten, onderhandelen, contract opstellen, bestellen  +
Het plannen van en het inkopen van middelen en diensten  +
De mbo-school heeft besloten om (een deel van) de examens en/of examendiensten (afname en beoordeling) in te kopen bij een (andere) exameninstelling of een examenleverancier. BESCHRIJVING PROCESSTAPPEN * Verstrek de opdracht aan de leverancier of exameninstelling die de constructie van examenproducten voor zijn rekening neemt. Het examenplan is hierbij het uitgangspunt. * Check de offerte/het contract op inkoopvoorwaarden én op onderwijsinhoudelijke onderdelen. Gebruik hierbij eventueel de Controlelijst inkoop examens. Let op: bij inkoop berust de verantwoordelijkheid voor het gebruik van exameninstrumenten en/of examendiensten bij de examencommissie. De inkoper is dus aanspreekbaar op de kwaliteit. Ook in het geval van samenwerking door mbo-scholen rond examinering, blijft de mbo-school verantwoordelijk voor de kwaliteit van de eigen examinering. De Inspectie van het Onderwijs voert het toezicht uit bij de mbo-school die inkoopt of de samenwerking aangaat. * Teken het contract en benoem een contactpersoon die de contacten onderhoudt, examens ontvangt en deze indient voor vaststelling door de examencommissie. * Evalueer het inkoopproces, de kwaliteit van de contracten, de samenwerking met de leverancier, et cetera. Benoem en beschrijf wat er goed ging en welke verbeterpunten er zijn. Rapporteer de bevindingen aan de examencommissie. Verzamel en registreer deze bevindingen.  +
Het inventariseren van benodigheden en het plannen van de inkoop ervan  +
Dit inkoopproces van leermiddelen begint bij de vastgestelde behoefte aan leermateriaal. In eerste instantie wordt deze behoefte op hoofdlijnen in kaart gebracht, per onderwerp waarvoor leermateriaal nodig. Zo’n onderwerp kan bijvoorbeeld een bepaald kennisgebied, beroepstaak of werkproces zijn. Daarnaast zijn de eisen die door allerlei belanghebbenden aan het leermateriaal worden gesteld relevant. Zo stelt de wetgever eisen in de vorm van het kwalificatiedossier, maar ook vanuit het beleid van de instelling zelf, de ouders, werkgevers en student kunnen eisen zijn geformuleerd waar leermateriaal aan moet voldoen. Op basis van de in kaart gebrachte behoefte aan leermateriaal, en de eisen die daaraan door de verschillende belanghebbenden worden gesteld, wordt gezocht in allerlei bronnen naar relevant leermateriaal. Dit kan worden gezien als een soort marktverkenning, waarin een overzicht ontstaat van het relevante leermateriaal voor de betreffende opleiding(en) waarvoor wordt gezocht. In dit zoekproces wordt vaak al duidelijk op welke onderwerpen er geen, of onvoldoende, leermateriaal in de markt beschikbaar is dat aan de eisen van de instelling zou kunnen voldoen. Daarbij is het vaak nodig om met een uitgever en/of distributeur, of een individuele auteur contractuele afspraken te maken. Deze afspraken kunnen gaan over prijs en leveringsvoorwaarden, maar bijvoorbeeld ook over de wijze van bestellen, betalen en leveren, afspraken over serviceverlening etc. Voor digitaal leermateriaal zijn wellicht afspraken over licenties of koppelingen. Dit is allemaal onderdeel van het inkoopproces dat voorafgaat aan de daadwerkelijke aanschaf door individuele studenten of docenten.  +
Het inlenen en/of inhuren van in- of externe medewerkers  +
Het faciliteren en registreren van het doen van betalingen zoals met contant geld of een betaalpas door derden  +
Resultaat * Ingeschreven student Vastgelegd in * Inschrijving als student  +
Een overeenkomst tussen de onderwijsaanbieder en de student waar de rechten en plichten van onderwijsaanbieder en student in staan. Deze overeenkomst bevat ook voorwaarden waarin o.a. is opgenomen dat de student (en bij minderjarigen de ouders) akkoord gaan met alle voor het onderwijs relevante onderdelen zoals de BPV.  +
Het administreren van inschrijvingen voor een opleiding, een keuzedeel, een examen, een herkansing. Focus ligt op de administratieve verwerking en niet op de interactie met de (potentiële) student  +