Eigenschap:Documentation

Type eigenschap
:
Text
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 50 pages using this property.
A
Het proces van het verkrijgen van (veelal financiële) toestemming voor het doen van een bestelling  +
Het proces van het goedkeuren van het betalen van een ontvangen factuur door iemand die daartoe gemachtigd is.  +
B
Het beheren van gegevens van BPV-bedrijven en BPV-plaatsen. Denk aan: * Gegevens over het bedrijf (adres, accreditatie e.d.)) * Gegevens over de BPV-plaatsen (inhoud, nivo, wijze solliciteren e.d.) * Beschikbare plaatsen  +
Het begeleiden van de student door de BPV-begeleider van de school  +
Het volgen en begeleiden van studenten ten tijde van hun BPV-traject  +
De leertaak is de onderwijsactiviteit waarin de student kennis en/of vaardigheden verwerft. Bij een BPV-leertaak gaat het om het verwerven van kennis en/of vaardigheden als onderdeel van de beroepspraktijkvorming.  +
Het aanbieden van BPV-plaatsen en het ondersteunen van het keuze- en aanmeldproces  +
Het beheren van contractgegevens tussen studenten en BPV-organisaties  +
Een systeem voor het beheren en publiceren van vraag en aanbod van stageplaatsen, het ondersteunen van het zoeken o.b.v. criteria, en het ondersteunen van het aanmelden/solliciteren/matchen en het begeleiden tijdens de BPV. Bijvoorbeeld: Stagemarkt  +
Het bedrijf waar een student beroepspraktijkvorming volgt of kan volgen.  +
Het resultaat van het proces van het koppelen van een student aan een BPV-plaats in een vastgestelde periode, vastgelegd in een BPV-overeenkomst.  +
Een overeenkomst tussen student, bpv-bedrijf en de instelling over te volgen beroepspraktijkvorming.  +
Een beschikbare plaats waar een student beroepspraktijkvorming (BPV) volgt of kan volgen.  +
Een project - niet noodzakelijkerwijs binnen een bedrijf - waarbinnen de student de beroepspraktijkvorming volgt of kan volgen.  +
Het zorgdragen voor de BTW-aangifte en het opgeven van betalingen aan derden, aan de belastingdienst  +
Het maken, beveiligen en beheren van backups.  +
Een systeem voor het maken van kopieen van bestanden en gegvens. Bijvoorbeeld: DPM Comvault  +
Het zorgdragen voor een bedrijfshulpverleningsorganisatie. Denk aan BHV/EHBO middelen, werving en selectie BHV/EHBO medewerkers, trainingen/certificeringen  +
Dit procesgebied omvat alle secundaire processen om de mbo-school te laten functioneren. Het is lastig om deze scherp als hoofdprocessen te definiëren. Daarom is gekozen om in het hoofdprocesmodel de bedrijfsfuncties te benoemen. Deze zijn in onderliggende modellen uitgewerkt in processen. De organisatie van deze bedrijfsfuncties in afdelingen is binnen scholen verschillend ingericht.  +
Het beëindigen van arbeidscontract als gevolg van het verlopen van het contract.  +
Het beëindigen van arbeidscontract op verzoek van de medewerker.  +
Het zorgdragen voor het correct beëindigen van een contract en de daaruitvoortvloeiende nazorg.  +
Resultaat * Inzicht in en bespreken van de voortgang van de student in zijn leerproces en ontwikkeling. * Kansen (versnellen/doorstroom/excelleren) en risico’s signaleren zodat een optimale leertijd wordt gerealiseerd en/of risico op uitval of vertraging wordt voorkomen Vastgelegd in * Geanalyseerd en besproken voortgang vastgelegd in voortgangsverslag, (bindend) studieadvies, signaal voor starten zorgproces  +
Tijdens de opleiding wordt de student begeleid. Deze begeleiding vindt plaats tijdens alle onderwijsonderdelen die de student volgt op school en in de praktijk (BPV). De student heeft gedurende de opleiding te maken met verschillende begeleiders op school (docenten) en in de praktijk (praktijkopleiders). De student wordt begeleid bij het maken van loopbaankeuzes, keuzes voor keuzedelen, bpv en de uitvoering van leertaken. De begeleiding van de afzonderlijke begeleiders draagt bij aan de monitoring van de voortgang. Deze monitoring wordt uitgevoerd door de studieloopbaanbegeleider van de student.  +
Het vaststellen van beschikbare financiële middelen en het toekennen en bewaken van daaruit voortvloeiende budgetten/begrotingen.  +
Het beheren van de begroting  +
Het registreren van kpi s, het vastleggen van gegevens m.b.t. deze kpi's, het rapporteren over de voortgang op de verschillende kwaliteitsgebieden: * Onderwijsproces * Examinering & diplomering * Schoolklimaat * Onderwijsresultaten * Kwaliteitszorg en ambitie * Financieel Beheer  +
Het beheren van audio- en video-apparatuur en bijbehorende software. Denk (het uitlenen van) beamers, professionele opname-apparatuur (van lessen), geluidsapparatuur voor evenementen  +
SBB beheert de bedrijfsgegevens van erkende leerbedrijven en stelt deze beschikbaar aan de scholen. Op basis daarvan onderhoudt de instelling een registratie van leerbedrijven. Het gaat om de registratie van de gegevens die van belang zijn voor: * Het matchingsproces (bijv. reisafstand) * De bekostiging * Het opstellen van de BPV-overeenkomst In het geval van een filiaal is er de mogelijkheid om een relatie te leggen met het moederbedrijf. De uitvoeringsrol en de werkgeversrol kunnen bij verschillende bedrijven zijn belegd. Denk daarbij aan het scenario met een uitzendbureau. De relatie BPV-bedrijf - detacheringsbedrijf wordt ook vastgelegd.  +
Het is belangrijk dat de mbo-school een goede match maakt tussen de student en de BPV-plaats. Om dit te kunnen doen, voegt de mbo-school of het team relevante extra gegevens toe over de specifieke BPV-plaats aan de algemeen geregistreerde bedrijfsgegevens. Het gaat hier bijvoorbeeld over werkprocessen die de student bij de BPV-plaats kan leren en eventueel kan laten examineren. Ook specifieke kenmerken van de BPV-plaats die relateren aan de plaats in de leerroute van de student zijn relevant, en kunnen dus worden opgenomen.  +
Het beheren van ICT-werkplekapparatuur. Denk aan laptops, PC's, smartphones en randapparatuur.  +
Het beheren van de ICT-infrastructuur zoals het netwerk, opslagsystemen en servers  +
Het financieel beheren van de bezittingen van de instelling zoals het beheren van afschrijvingen.  +
Het zorgdragen voor het innemen en afvoeren van afval  +
Het technisch en/of functioneel beheren van applicaties.  +
Het zorgdragen voor het beheren van applicaties en ICT diensten zoals het beheren van de IT-infrastructuur, applicatiebeheer, werkplekbeheer, ondersteuning ICT en Leren  +
Het (financieel) administreren van verkregen financiële Rijksbijdrage van het Ministerie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Deze Rijksbijdrage is de lumpsum die afhankelijk is van het aantal studenten en het aantal behaalde diploma's. De gegevensuitwisseling met BRON vormt hierbij de grondslag.  +
Het bewaken van het verlopen van contracten en dit signaleren naar de betrokkenen  +
Het registreren van debiteuren en er voor zorgen dat debiteuren openstaande vorderingen betalen  +
Het beheren van de toegang tot en rechten in digitale systemen zoals een RBAC oplossing  +
Het beheren van documenten zoals het registreren van gemaakte verslagen, besluiten, metadateren t.b.v. bewaartermijnen en zoekfuncties, toekennen vertrouwelijksheidsklassen  +
Het beheren en leveren van facilitaire diensten zoals catering, kluisjes beheer, meubilair, servicedesk  +
Het administreren van HRM-gegevens van medewerkers.  +
Het (tijdelijk) bewaren van gemaakte examens en het bewaren van beoordelingen en bewijsstukken ten behoeve van een diplomabesluit.  +
Het ontvangen en bewaren van geconstrueerde examens in een beveiligde kluis en het beschikbaar stellen op het examenmoment.  +
Opbouwen en onderhouden van een structuur waarin formatieve resultaten gestructureerd kunnen worden vastgelegd zodat op basis daarvan de voortgang gevolgd kan worden. De formatieve resultatenstructuur is een structuur voor de geordende vastlegging van formatieve resultaten. Per opleidingsonderdeel kunnen één of meerdere resultatenstructuren worden gemaakt. Elke resultatenstructuur bestaat uit een aantal toetsen waarvoor resultaten geregistreerd kunnen worden en een berekeningswijze, om tot een eindresultaat voor het geheel te komen. Bij elke toets wordt gedefinieerd op welke schaal het resultaat geregistreerd kan worden. Elke toets kan gerelateerd worden aan één of meerdere onderdelen van de kwalificatiestructuur.  +
Het zorgdragen voor het onderhouden en inrichten van de faciliteiten van de gebouwen van de instelling. Denk aan: Indeling, Zones, looproutes, Parkeren, Vergaderruimten, Kolfruimten, Klimaatbeheer, Presentatie-units, Evenementenmaterialen  +
Het beheren van gebouwen zoals het vastgoedbeheer, verbouwingen, onderhoud, beheren inrichting e.d.  +
Het beheren van de balans van de organisatie  +
Het leveren van kantoorartikelen en bedrijfskleding  +