Eigenschap:Documentation

Type eigenschap
:
Text
Geldige waarden
:
Meerdere waarden toegestaan
:
Nee
Weergave op formulieren
:
Tekstvak
Initiële waarde
:
Verplicht veld
:
Toelichting op formulier
:
Subeigenschap van
:
Geïmporteerd uit
:
Formatteerfunctie externe URI
:

Klik op de button om een nieuwe eigenschap te maken:


Showing 50 pages using this property.
B
Het beëindigen van arbeidscontract op verzoek van de medewerker.  +
Het zorgdragen voor het correct beëindigen van een contract en de daaruitvoortvloeiende nazorg.  +
Resultaat * Inzicht in en bespreken van de voortgang van de student in zijn leerproces en ontwikkeling. * Kansen (versnellen/doorstroom/excelleren) en risico’s signaleren zodat een optimale leertijd wordt gerealiseerd en/of risico op uitval of vertraging wordt voorkomen Vastgelegd in * Geanalyseerd en besproken voortgang vastgelegd in voortgangsverslag, (bindend) studieadvies, signaal voor starten zorgproces  +
Tijdens de opleiding wordt de student begeleid. Deze begeleiding vindt plaats tijdens alle onderwijsonderdelen die de student volgt op school en in de praktijk (BPV). De student heeft gedurende de opleiding te maken met verschillende begeleiders op school (docenten) en in de praktijk (praktijkopleiders). De student wordt begeleid bij het maken van loopbaankeuzes, keuzes voor keuzedelen, bpv en de uitvoering van leertaken. De begeleiding van de afzonderlijke begeleiders draagt bij aan de monitoring van de voortgang. Deze monitoring wordt uitgevoerd door de studieloopbaanbegeleider van de student.  +
Het vaststellen van beschikbare financiële middelen en het toekennen en bewaken van daaruit voortvloeiende budgetten/begrotingen.  +
Het beheren van de begroting  +
Het registreren van kpi s, het vastleggen van gegevens m.b.t. deze kpi's, het rapporteren over de voortgang op de verschillende kwaliteitsgebieden: * Onderwijsproces * Examinering & diplomering * Schoolklimaat * Onderwijsresultaten * Kwaliteitszorg en ambitie * Financieel Beheer  +
Het beheren van audio- en video-apparatuur en bijbehorende software. Denk (het uitlenen van) beamers, professionele opname-apparatuur (van lessen), geluidsapparatuur voor evenementen  +
SBB beheert de bedrijfsgegevens van erkende leerbedrijven en stelt deze beschikbaar aan de scholen. Op basis daarvan onderhoudt de instelling een registratie van leerbedrijven. Het gaat om de registratie van de gegevens die van belang zijn voor: * Het matchingsproces (bijv. reisafstand) * De bekostiging * Het opstellen van de BPV-overeenkomst In het geval van een filiaal is er de mogelijkheid om een relatie te leggen met het moederbedrijf. De uitvoeringsrol en de werkgeversrol kunnen bij verschillende bedrijven zijn belegd. Denk daarbij aan het scenario met een uitzendbureau. De relatie BPV-bedrijf - detacheringsbedrijf wordt ook vastgelegd.  +
Het is belangrijk dat de mbo-school een goede match maakt tussen de student en de BPV-plaats. Om dit te kunnen doen, voegt de mbo-school of het team relevante extra gegevens toe over de specifieke BPV-plaats aan de algemeen geregistreerde bedrijfsgegevens. Het gaat hier bijvoorbeeld over werkprocessen die de student bij de BPV-plaats kan leren en eventueel kan laten examineren. Ook specifieke kenmerken van de BPV-plaats die relateren aan de plaats in de leerroute van de student zijn relevant, en kunnen dus worden opgenomen.  +
Het beheren van ICT-werkplekapparatuur. Denk aan laptops, PC's, smartphones en randapparatuur.  +
Het beheren van de ICT-infrastructuur zoals het netwerk, opslagsystemen en servers  +
Het financieel beheren van de bezittingen van de instelling zoals het beheren van afschrijvingen.  +
Het zorgdragen voor het innemen en afvoeren van afval  +
Het technisch en/of functioneel beheren van applicaties.  +
Het zorgdragen voor het beheren van applicaties en ICT diensten zoals het beheren van de IT-infrastructuur, applicatiebeheer, werkplekbeheer, ondersteuning ICT en Leren  +
Het (financieel) administreren van verkregen financiële Rijksbijdrage van het Ministerie Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Deze Rijksbijdrage is de lumpsum die afhankelijk is van het aantal studenten en het aantal behaalde diploma's. De gegevensuitwisseling met BRON vormt hierbij de grondslag.  +
Het bewaken van het verlopen van contracten en dit signaleren naar de betrokkenen  +
Het registreren van debiteuren en er voor zorgen dat debiteuren openstaande vorderingen betalen  +
Het beheren van de toegang tot en rechten in digitale systemen zoals een RBAC oplossing  +
Het beheren van documenten zoals het registreren van gemaakte verslagen, besluiten, metadateren t.b.v. bewaartermijnen en zoekfuncties, toekennen vertrouwelijksheidsklassen  +
Het beheren en leveren van facilitaire diensten zoals catering, kluisjes beheer, meubilair, servicedesk  +
Het administreren van HRM-gegevens van medewerkers.  +
Het (tijdelijk) bewaren van gemaakte examens en het bewaren van beoordelingen en bewijsstukken ten behoeve van een diplomabesluit.  +
Het ontvangen en bewaren van geconstrueerde examens in een beveiligde kluis en het beschikbaar stellen op het examenmoment.  +
Opbouwen en onderhouden van een structuur waarin formatieve resultaten gestructureerd kunnen worden vastgelegd zodat op basis daarvan de voortgang gevolgd kan worden. De formatieve resultatenstructuur is een structuur voor de geordende vastlegging van formatieve resultaten. Per opleidingsonderdeel kunnen één of meerdere resultatenstructuren worden gemaakt. Elke resultatenstructuur bestaat uit een aantal toetsen waarvoor resultaten geregistreerd kunnen worden en een berekeningswijze, om tot een eindresultaat voor het geheel te komen. Bij elke toets wordt gedefinieerd op welke schaal het resultaat geregistreerd kan worden. Elke toets kan gerelateerd worden aan één of meerdere onderdelen van de kwalificatiestructuur.  +
Het zorgdragen voor het onderhouden en inrichten van de faciliteiten van de gebouwen van de instelling. Denk aan: Indeling, Zones, looproutes, Parkeren, Vergaderruimten, Kolfruimten, Klimaatbeheer, Presentatie-units, Evenementenmaterialen  +
Het beheren van gebouwen zoals het vastgoedbeheer, verbouwingen, onderhoud, beheren inrichting e.d.  +
Het beheren van de balans van de organisatie  +
Het leveren van kantoorartikelen en bedrijfskleding  +
Het ter beschikkingstellen en beheren van kluisjes  +
Het beheren van de financiële situatie van de instelling, zodat het aan zijn korte termijnverplichtingen kan voldoen  +
Het (financieel) administreren van verkregen gelden in het kader van Lang Leven Ontwikkelen (LLO). De MBO-instelling factureert het geven van onderwijs op maat aan de opdrachtgever. Deze gelden zijn een inkomstenbron voor de MBO-instelling ter financiering van onderwijs voor het verder ontwikkelen van mensen op de arbeidsmarkt.  +
Het vervaardigen van nieuwsitems (intern of extern). Het vervaardigen gaat uit van verschillende betrokkenen die een rol spelen in de tot standkoming gebaseerd op een redactie.  +
Het registreren en beheren van balansrekeningen (overzichten van bezittingen, schulden en het eigen vermogen van de instelling)  +
Het opbouwen en onderhouden van contacten met (potentiële) leveranciers  +
Wijzigingen worden tijdig doorgegeven en verwerkt zodat studenten en docenten tijdig geïnformeerd worden. Wijzigingen kunnen voortvloeien uit: - Ziekte - Beschikbaarheid docent/instructeur - Wijzigingen in student-, klas- of groepssamenstellingen - Wijzigingen in faciliteiten  +
Het beheren van sleutels, pasjes, tokens zoals de uitgifte en inname ervan en het bepalen van de toegangsrechten  +
Het (financieel) administreren van verkregen subsidies en de besteding ervan  +
Opbouwen en onderhouden van een structuur waarin summatieve resultaten gestructureerd kunnen worden vastgelegd zodat op basis daarvan de voortgang gevolgd kan worden m.b.t. diplomering. In de summatieve resultaatstructuur worden examenonderdelen en examens vastgelegd. BESCHRIJVING VAN HET PROCES: 1. Ontvangen van de examenonderdelen en examenplannen van het onderwijs. 2. Registreren van de examenonderdelen en examenplannen in de summatieve resultaatstructuur in het studentinformatiesysteem. 3. Controleren van de juistheid en volledigheid van de summatieve resultaatstructuur. 4. Vrijgeven van de summatieve resultaatstructuur t.b.v. diplomeren en certificeren.  +
Het zorgdragen voor het beheren van de toegang tot gebouwen en ruimten. Denk aan sleutelbeheer, pasbeheer  +
Het zorgdragen voor het integraal verzamelen, metadateren, beheren en beschikbaarstellen van gegevens voor de informatievoorziening op veelal tactisch en strategisch niveau. Dit manifesteert zich in bijv. gegevenswoordenboeken, informatiemodellen en in BI-systemen of een datawarehouse  +
Het beheren van het vastgoed van de instelling. Denk aan toezien op gebruik, vergunningen, inspecties, duurzaamheid, huren, verhuren, kopen, afstoten  +
Het beheren en/of optimaliseren van het vermogen van de instelling. Denk aan rederende investeringen.  +
Het voeren van de verlof- en verzuimadministratie en het ondersteunen bij langdurig verzuim en reïntegreren van medewerkers  +
De student kan alleen het diploma behalen als BPV voldoende is afgerond. De mbo-school en de begeleider vanuit school zijn verantwoordelijk voor deze beoordeling. Het oordeel van de praktijkopleider vanuit het BPV-bedrijf moet hierin worden meegenomen.  +
Als de bewijzen verzameld zijn, worden deze objectief en onafhankelijk beoordeeld om vast te stellen of daarmee aan de exameneisen is voldaan.  +
Tijdens en na de uitvoering van het examen wordt door één of meerdere beoordelaars beoordeeld of de student aan de exameneisen voldoet. Dit gebeurt op basis van vaste procedure met gebruik van het exameninstrument en het beoordelingsformulier. MOGELIJKE PROCESSTAPPEN * Bekijk de prestatie(s) van de individuele student en maak hiervan aantekeningen. * Bespreek en vergelijk uw waarnemingen met de (eventuele) mede-beoordelaar. * Vul de beoordelingsformulieren in. * Stel een proces-verbaal op over het verloop van het examen. * Koppel de (voorlopige) beoordeling terug aan de student. Let op: de examencommissie stelt het definitieve oordeel vast. * Rapporteer de bevindingen aan de examencommissie * Kijk terug op het proces van het beoordelen. Benoem en beschrijf wat er goed gaat en leg verbeterpunten vast.  +
Het beoordelen van het functioneren van medewerkers en het nemen van passende maatregelen  +
Voor het vastgestelde aanbod aan opleidingen bepalen school en team jaarlijks wat nodig is aan examenmateriaal. Het team bepaalt jaarlijks -- mede op basis van de eigen verbeteragenda -- of er aanpassing en aanvulling of vernieuwing moet plaatsvinden.  +